Netherlands Dutchies?

Dat lijkt een goed idee (vanuit kostenbesparing) , maar heeft nogal wat haken en ogen.
(Ik doe dit al op kleine schaal met 'real-life' vrienden)

Voordat ik hier een heel epistel ga schrijven ben ik wel benieuwd hoe jij denkt dit aan te pakken.

Ja daar heb je wel een punt, dit zou natuurlijk op basis van vertrouwen moeten gaan, aangezien we elkaar niet kennen. Er zou dan mijn insziens, samen besloten moeten worden van welke aanbieder er gekocht wordt, wat er precies gekocht wordt, dit dan bij één persoon laten bezorgen en vanuit daar naar Janoshik sturen (of een ander testlab) en diegene kan het ook weer distribueren naar de andere kopers.

Welke haken en ogen doel jij precies op?

als je deze binnen hebt, kan je misschien de afmetingen doorgeven. Ik ben benieuwd of zo'n insert voor de hydrapeak er ook in past. Scheelt je namelijk 20 euro per foodjar
🙂
Heb er 1 van Ikea gekocht. Zal het straks even opmeten.
Edit:
Smalste binnendiameter 7,8cm.
Hoogte: 11,7cm maar onderin zit een verhoogd stuk 'heuveltje' van ongeveer 3mm.

Ik zoek iemand of een bedrijf met een 3d printer die die inserts voor me kan printen en op sturen. Heeft er hier iemand nog een goede tip daarvoor?

Last edited:
Ja daar heb je wel een punt, dit zou natuurlijk op basis van vertrouwen moeten gaan, aangezien we elkaar niet kennen. Er zou dan mijn insziens, samen besloten moeten worden van welke aanbieder er gekocht wordt, wat er precies gekocht wordt, dit dan bij één persoon laten bezorgen en vanuit daar naar Janoshik sturen (of een ander testlab) en diegene kan het ook weer distribueren naar de andere kopers.

Welke haken en ogen doel jij precies op?
Ah, gaaf... had een reactie getypt en nooit gepost. 🙄

Maar wat je noemt zijn idd de dingen die ik ook wilde benoemen. Ik heb nog geen NL groupbuys gezien, dus zouden we deze zelf moeten organiseren. Vertrouwen is dan idd een ding.

Ik neem aan dat een vendor door ieder individu in de groep direct betaald kan(/moet) worden zodat er niet grote bedragen aan crypto naar een enkele wallet gaan. Voor testen (Janoshik) werkt dit iig wel zo).

Daarnaast moet idd 1 persoon de hele bestelling ontvangen en de losse kits weer doorsturen en heeft dus persoonsgegevens/adressen nodig van de rest v.d. groep. Ook wordt (misschien) de grootte van de bestelling dan een ding. Tot nu toe heb ik (met max 10 kits) nog geen gezeik met de douane gehad, maar als het pakket groter wordt zal dit risico mogelijk ook hoger worden?

Hallo allen, ik ben net nieuw hier. Nog niet eerder aan de glp1s geweest. Wel wat aan de zware kant. Moet zeggen dat ik wel wat huiverig ben met zuiverheid van spul van internet. En het proces van reconstitutie en dan mijn grote hobby naalden ...
Heb je inmiddels al wat besteld ergens?

FYI. Normaal bestaat BAC uit 0.9% benzyl alcohol maar ik zou voor het gemak ~1% aanhouden. Dus op 100ml steriel water 1ml BA. (das lekker makkelijk afmeten). Het verschil qua PH etc. is nihil.
Je hebt overigens dan wel 101ml aan vloeistof die je in principe, volgens de richtlijnen, maar 28 dagen hoort te bewaren (al kan het in praktijk wel wat langer), maargoed... het kost ook maar €2,53.
Ik vul zelf wat steriele vials en deel deze met vrienden.
Thnx voor de tips en linkjes. Ik heb ook besteld. Vond het stukje bac water van suppliers niet echt geruststellend nog.

Thnx voor de tips en linkjes. Ik heb ook besteld. Vond het stukje bac water van suppliers niet echt geruststellend nog.
Dat is ook zo. Het probleem zit hem er vooral in dat er geen regelgeving is (daarom is het ook grijze markt). Zo af en toe zijn er problemen met steriliteit e.d.
Peps worden gelukkig veel en vaak getest, dus vallen problemen eerder op. Met BAC is dit niet het geval (BAC is ook te goedkoop). Daarom kun je het beste geen BAC kopen van de suppliers.

Dat je huiverig bent is begrijpelijk. Het injecteren van middelen in je lichaam is überhaupt eng als je nieuw bent en al helemaal als je de bron niet 100% kan vertrouwen.

Je kunt echter de risico's van het gebruik van grijze-markt producten echter wel mitigeren door goed naar de reviews en CoA's (certificate's of analisys) te kijken. Deze worden door zowel de leverancier zelf als door eindgebruikers aangeboden (vaak in de vorm van een groepstest) en kun je vinden in de discord en telegram servers van de leveranciers.
Op deze CoA's vind je informatie mbt. de zuiverheid, steriliteit en aanwezigheid van onzuiverheden (zware metalen en/of endotoxinen).

Uiteraard kun je ook zelf samples van je aangeschafte product naar een lab sturen (bv. Janoshik) om een dergelijke test uit te laten voeren. Dit kost wel geld. Peptides (zoals GLP-1's) laten testen bij Janoshik kost ongeveer €340,- ($380 voor de test + kosten van de verzending naar Tjechië).
Dit lijkt een hoop, maar als je bedenkt wat de kosten van het 'officiele product' (bv. een Ozempic of Mounjaro) zijn dan is dit een schijntje.

Ik heb zelf inmiddels bij een 4-tal van de hier bekende leveranciers besteld (en meegedaan aan groepstests) en tot nu toe geen problemen gehad met de geleverde producten*.
Voor jouw eigen 'piece of mind' raad ik je echter wel aan om (zeker de eerste keer) een test te laten doen.

Het reconstitutie is vrij simpel. Je voegt (meestal) BAC-water toe aan je product. Op internet zijn eventueel 'Peptide Calculators' beschikbaar waarmee je kunt laten uitrekenen hoeveel water je bij hoeveel product moet toevoegen om een bepaalde dosis te verkrijgen.
Verder is het erg belangrijk dat je (zo) steriel (mogelijk) te werk gaat.
Dit Filmpje van Peptide Critic laat het proces goed zien (met ,optioneel, filter proces).

Voor wat naalden betreft... hier zul je aan moeten wennen 😏
Er zijn 'auto-injector pennen' beschikbaar, maar ik ben daar persoonlijk geen fan van omdat ze nog wel eens stuk willen gaan waardoor je kunt over- of onder doseren.
Standaard insulinespuiten hebben een hele dunne naald (29g/0,33mm of 31g/0.25mm dik) waar je echt (bijna) niets van voelt. Ook zijn ze heel precies (als je een goed merk als 'Romed' of 'Becton Dickinson (BD)' aanschaft).
Je kunt evt. hiermee oefenen door steriel water voor injecties (van bv. 'Braun' of 'Aqua Sterop') aan te schaffen en deze in te spuiten.

Hoop dat je wat met deze informatie kunt.
*Inhoudelijk praten over leveranciers is niet toegestaan, dus mocht je daar meer van willen weten -> DM.
Ik kan nog geen DM sturen, maar ik zou graag meer weten over de leveranciers.

Ik spuit nu met 31G op een pen.

Haal mijn Reta ergens anders in NL, maar zoals velen dus ook ondervonden dat dit echt heel veel goedkoper kan, maar vind het wel spannend. Ik geloof wel dat met een beetje research hier en daar je er een leverancier uithaalt die wel levert. Maar vind kwaliteit toch echt wat belangrijker. Dus ik hoor graag, zodra ik een DM kan sturen je tips. Ik heb er nu 2 uitgekozen, maar toch weer bang. Ik denk dat ik liever ergens bestel, waar anderen dan ook een goede ervaring hebben.

Waar bestel jij je insuline spuiten?

En kan je met deze spuiten dan ook je bac en reta mixen? Of dat beter weer met wat anders?
Heb overigens ook interesse in MT2 en voor een collega Tirz.

Ik betaal nu zo'n beetje voor een pen, waar ik 10x 10MG vials voor haal, dus wil het wel snel bestellen ha.

Ik kan nog geen DM sturen, maar ik zou graag meer weten over de leveranciers.

Ik spuit nu met 31G op een pen.

Haal mijn Reta ergens anders in NL, maar zoals velen dus ook ondervonden dat dit echt heel veel goedkoper kan, maar vind het wel spannend. Ik geloof wel dat met een beetje research hier en daar je er een leverancier uithaalt die wel levert. Maar vind kwaliteit toch echt wat belangrijker. Dus ik hoor graag, zodra ik een DM kan sturen je tips. Ik heb er nu 2 uitgekozen, maar toch weer bang. Ik denk dat ik liever ergens bestel, waar anderen dan ook een goede ervaring hebben.

Waar bestel jij je insuline spuiten?

En kan je met deze spuiten dan ook je bac en reta mixen? Of dat beter weer met wat anders?
Heb overigens ook interesse in MT2 en voor een collega Tirz.

Ik betaal nu zo'n beetje voor een pen, waar ik 10x 10MG vials voor haal, dus wil het wel snel bestellen ha.
Ik heb tot nu toe (+/- 2 jaar / 7 bestellingen) gelukkig nog geen leverancier gehad die niet leverde dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Zodra je kan DM'n zal ik mijn leverancier geschiedenis wel met je delen.

Vwb. de spuiten, nee, de 31G naalden zou ik niet gebruilen voor reconstitutie. Ik gebruik daarvoor Romed 2ml spuiten met 25G naalden (en PES 0.22µm 4 en 13mm filters). Voor injectie gebruik ik BD microfine. Typisch de 1ml 12.7mm 29G en de 0.5ml 12.7 30G.

MT2 heb ik net voor het eerst besteld en dus nog geen ervaring mee. Tirz is gewoon prima, maar ik prefereer nu Reta.

Last edited:
Hallo landgenoten! Leuk om te zien dat hier ook Nederlanders actief zijn 😄

Bedankt voor alle goede tips en de informatie die hier gedeeld wordt, daar heb ik als nieuweling veel aan.

Ik heb tot nu toe (+/- 2 jaar / 7 bestellingen) gelukkig nog geen leverancier gehad die niet leverde dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Zodra je kan DM'n zal ik mijn leverancier geschiedenis wel met je delen.

Vwb. de spuiten, nee, de 31G naalden zou ik niet gebruilen voor reconstitutie. Ik gebruik daarvoor Romed 2ml spuiten met 25G naalden (en PES 0.22µm 4 en 13mm filters). Voor injectie gebruik ik BD microfine. Typisch de 1ml 12.7mm 29G en de 0.5ml 12.7 30G.

MT2 heb ik net voor het eerst besteld en dus nog geen ervaring mee. Tirz is gewoon prima, maar ik prefereer nu Reta.
Oke check.

• spullen om het bac water te maken besteld.
  • alcohol doekjes

Ik twijfel sws als ik niet liever een pen wil vullen. Weet niet waarom, maar heb ik in mijn hoofd ha.

Waar bestel jij je 25g spuiten net naalden?

Is filteren belangrijk?

Nu nog een leverancier uitzoeken waar ik ga bestellen ha. Maar dan heb ik alles liggen.

Hey, ik weet dat je vraag aan een ander lid was, maar ik deel graag mijn ervaring met je. Met Mounjaro spuiten heb je de "Golden dose", vloeistof die overblijft als je de pen niet meer kunt draaien om hem 'op te winden' voor het inspuiten. Deze overgebleven vloeistof haal ik eruit met een insulinespuit.

Vanwege mijn accountstatus mag ik volgens mij nog weinig delen. Tip die ik je kan geven is om te Googlen naar 'insulinespuit' en het bij een online apotheek te bestellen (vanuit België haal ik het meestal bij een webshop waar ik ook bijv. huidproducten bestel), of gewoon bij je lokale apotheek langs te gaan.

Waar bestel jij je 25g spuiten net naalden?
Degros (zijn nu even op zo te zien) , maar er zijn meer winkels (evt. Bol.com, maar daar betaal je een paar euro meer).

Is filteren belangrijk?
Ja.
Uitleg hier: Peptide Critic - Why You MUST Filter Your Peptides (Sterility Test FAIL)

Ik twijfel sws als ik niet liever een pen wil vullen. Weet niet waarom, maar heb ik in mijn hoofd ha.
Ik heb zelf een hekel aan dingen die een proces (mechanisch) onnodig complexer maken.

Met Mounjaro spuiten heb je de "Golden dose", vloeistof die overblijft als je de pen niet meer kunt draaien om hem 'op te winden' voor het inspuiten. Deze overgebleven vloeistof haal ik eruit met een insulinespuit.
My point exactly.

Ik neem ook aan dat je voor elke pep die je gebruikt een aparte pen nodig hebt; volgens mij is het namelijk niet de bedoeling dat je continue cartridges omwisselt in die dingen.
Daarnaast moet je sowieso bij elk gebruik een nieuwe naald erop zetten en aangezien die grofweg ook dezelfde prijs zijn als een hele insulinespuit bespaar je dus ook geen kosten.

Kan er alleen niet omheen dat legio mensen erbij zweren... dus ja, wie ben ik om te vertellen wat jij moet doen 😀

Last edited:
My point exactly.

Ik neem ook aan dat je voor elke pep die je gebruikt een aparte pen nodig hebt; volgens mij is het namelijk niet de bedoeling dat je continue cartridges omwisselt in die dingen.
Daarnaast moet je sowieso bij elk gebruik een nieuwe naald erop zetten en aangezien die grofweg ook dezelfde prijs zijn als een hele insulinespuit bespaar je dus ook geen kosten.

Kan er alleen niet omheen dat legio mensen erbij zweren... dus ja, wie ben ik om te vertellen wat jij moet doen 😀
Ik gebruik zelf meerdere pennen. Reden voor dat het voor mij sterieler werkt. Ik filter na het klaarmaken meteen in cartridge. Indien ik pen nodig heb, moet er alleen een pennaald op en prikken maar. 🙂 Handeling duur wat minder lang.
Liever lui, dan moe.
😎

Hey, ik weet dat je vraag aan een ander lid was, maar ik deel graag mijn ervaring met je. Met Mounjaro spuiten heb je de "Golden dose", vloeistof die overblijft als je de pen niet meer kunt draaien om hem 'op te winden' voor het inspuiten. Deze overgebleven vloeistof haal ik eruit met een insulinespuit.

Vanwege mijn accountstatus mag ik volgens mij nog weinig delen. Tip die ik je kan geven is om te Googlen naar 'insulinespuit' en het bij een online apotheek te bestellen (vanuit België haal ik het meestal bij een webshop waar ik ook bijv. huidproducten bestel), of gewoon bij je lokale apotheek langs te gaan.
Alle ervaringen en tips zijn welkom hoor, heel graag zelfs. En ook lekker om het in het Nederlands te lezen ha.

Ja Golden Dose heb ik gezien idd. Ik heb daar gisteren alvast spuiten voor besteld! Zal later nog even goed zoeken waar ik dat het beste mee kan krijgen.

Volgens mij zijn ze in Nederland niet zo makkelijk met het meegeven van zulke spullen.

Degros (zijn nu even op zo te zien) , maar er zijn meer winkels (evt. Bol.com, maar daar betaal je een paar euro meer).
Oke, bedankt! Daar zag ik ze inderdaad wel.
De 30G heb ik alvast gehaald ook.

Ik heb het bekeken. Bedankt voor het delen. Ga ik dat ook doen.
Dat filter wat je koopt, ik heb even gezocht, maar zie het vooral via Amazon en Ali aangeboden worden. Zijn deze dan prima?
Vaak lees je natuurlijk dat daar weer minder steriel kan zijn. Is ali de place om die dingen te kopen?

Ik heb zelf een hekel aan dingen die een proces (mechanisch) onnodig complexer maken.

My point exactly.

Ik heb nu ook een pen, word door de ''leverancier'' in Nederland gemaakt.
Ik weet dus niet beter, ga het uiteraard vergelijken.

Ontzettend bedankt voor je hulp en fijne antwoorden.

Ik gebruik zelf meerdere pennen. Reden voor dat het voor mij sterieler werkt. Ik filter na het klaarmaken meteen in cartridge. Indien ik pen nodig heb, moet er alleen een pennaald op en prikken maar. 🙂 Handeling duur wat minder lang.
Liever lui, dan moe.
😎
Ohja, dus je maakt je peptide en bij het overbrengen in de cartidge gelijk filteren.
Dat klinkt ook wel handig. Dan heb ik geen andere potjes extra meer nodig.

Ik vind de pen wel handig, kan ze netjes opbergen in de koelkast, is idd heel snel. Heb 2 jonge kids, dus alles gaat vaak even snel tussendoor ha, een pen maakt het wel makkelijk.

Haal jij je pen / cartridges weg via Ali?

Dat filter wat je koopt, ik heb even gezocht, maar zie het vooral via Amazon en Ali aangeboden worden. Zijn deze dan prima?
Vaak lees je natuurlijk dat daar weer minder steriel kan zijn. Is ali de place om die dingen te kopen?
Ik haal ze bij Amazon van het merk Biomed Solutions.
Ø 4mm , PES, 0.22 µm en Ø 13mm, PES, 0.22 μm
Nooit deze items specifiek laten testen, maar hun steriele vials bleken in orde.

Volgens mij zijn deze exacte items ook onder het merk KS-Tec via Ali te bestellen (en zo te zien goedkoper) 🤔
Ø 4mm , PES, 0.22 µm en 13mm, PES, 0.22mm

EDIT:
Yup... ik heb te duur gekocht. Zowel de vials als de filters zijn van KS-Tec...
Volgende keer wordt het Ali dus.

Last edited:
Nooit deze items specifiek laten testen, maar hun steriele vials bleken in orde.
Oke beide besteld!

Als ik het goed heb begrepen hangt het ook van je volume af.
Als ik een 10MG reta vial ga doen dan gebruik ik de 13mm, toch?

Lijken feestdagen in CN te zijn, dus moet even wachten. Mijn oog is nu gevallen op AU ro ra, even spaties ertussen, maar daarnaast lijkt de discord ook weer verwijderd te zijn.

Als ik het goed heb begrepen hangt het ook van je volume af.
Als ik een 10MG reta vial ga doen dan gebruik ik de 13mm, toch?
Ik gebruik zelf de 4mm als luchtfilters en de 13mm voor de vloeistof.
Vloeistof lukt ook met de 4mm maar dat gaat wat trager.

In de 13mm blijft wel wat meer vloeistof achter.
Je kan hier rekening mee houden en het filter naspoelen met BAC (trek deze hoeveelheid dan uiteraard eerst van je totaal te gebruiken BAC af).

Ik heb alle supplies die je noemde besteld bij (zonder spaties) de boer dental . nl . Vond de prijs best ok.
Qua naalden etc heb ik gekozen voor 31G 0,5ml 8mm en ook 1ml met botte optreknaald maar toch ook extra losse kleinere 31G naaldjes gekocht omdat die optreknaald een nogal groot gat in de stopper maakt wat ik zonde vind.
Werd binnen een paar werkdagen aan huis geleverd.

Edit: de b r o n AU ro ra die je noemde kan ik een positieve ervaring over bevestigen. Nog maar 1 x wat gehaald maar was prima, snel en p r i j s ook ok.

Last edited:
Ik heb alle supplies die je noemde besteld bij (zonder spaties) de boer dental . nl . Vond de prijs best ok.
Qua naalden etc heb ik gekozen voor 31G 0,5ml 8mm en ook 1ml met botte optreknaald maar toch ook extra losse kleinere 31G naaldjes gekocht omdat die optreknaald een nogal groot gat in de stopper maakt wat ik zonde vind.

Edit: de b r o n AU ro ra die je noemde kan ik een positieve ervaring over bevestigen. Nog maar 1 x wat gehaald maar was prima, snel en p r i j s ook ok.
Volgende keer gewoon een grotere scherpe naald nemen (25G is prima), zo'n botte naald is idd funest voor je stoppers.

Ooh fijn om te horen!! Wat heb je er besteld?

Er zijn feestdagen en de discord is verwijderd, dus contact gaat wat stroef. Maar als het lukt wil ik er R10 bestellen

Er zijn zoveel suppliers om te bestellen. Zie door de bomen het bos niet meer. En zie ook veel verhalen over de endotoxin, dat is eigenlijk het enige wat we een klein beetje zorgen geeft

Volgens mij zijn deze exacte items ook onder het merk KS-Tec via Ali te bestellen (en zo te zien goedkoper) 🤔
Ø 4mm , PES, 0.22 µm en 13mm, PES, 0.22mm

EDIT:
Yup... ik heb te duur gekocht. Zowel de vials als de filters zijn van KS-Tec...
Volgende keer wordt het Ali dus.
Jawel he? Dat dacht ik al ha.

Er komt redelijk wat info op mij af dus had mij nog niet verdiept. Ik heb ze ook op amazon besteld maar leveren is echt pas eind mei ofzo. Aan de tracking te zien komt het uit china ook wel. Ik ga ook even bij ali kijken en bestellen. Gaat amazon gewoon retour.

Er zijn zoveel suppliers om te bestellen. Zie door de bomen het bos niet meer. En zie ook veel verhalen over de endotoxin, dat is eigenlijk het enige wat we een klein beetje zorgen geeft
Ik zat in de groep die daarop getest had en die hoge score had. Zorgt er wel voor dat ik in ieder geval alles nu laat testen. Uitdaging soms wel om die groepstesten te vinden. Maar dan vallen de kosten reuze mee.

Ik zat in de groep die daarop getest had en die hoge score had. Zorgt er wel voor dat ik in ieder geval alles nu laat testen. Uitdaging soms wel om die groepstesten te vinden. Maar dan vallen de kosten reuze mee.
Betaal je zo’n test dan met zijn allen? Hoe werkt dat precies?

Ooh fijn om te horen!! Wat heb je er besteld?

Er zijn feestdagen en de discord is verwijderd, dus contact gaat wat stroef. Maar als het lukt wil ik er R10 bestellen
Ik zit ook in die TG groep. Je kunt daar alles vragen en hebt minder restricties dan hier op het forum qua bewoordingen.
Maar idd even geduld. EU warehouse heeft blijkbaar oponthoud. Alles moet nu (tijdelijk) via C N.

Qua supplies heb je voldoende aan wat 0,5ml spuitjes met een naald van 4/8/12mm. Is een persoonlijke voorkeur.
Alcohol swabs, eventueel een naaldcontainer (op Ali zijn ook naaldknippers te koop zodat de spuitbody bij het restafval kan en niet naar de apotheek gebracht hoeft te worden).
O ja wat ik ook wel handig vind is een insuline-ampul etui met icepacks. Etui ligt in de groentela van m'n koelkast met de gereconstitueerde vial(s) erin, paar spuitjes en swabs. Icepacks zijn alleen nodig voor een vakantie tot je weer een koelkast kunt gebruiken maar vind het wel een handige manier van bewaren.

Trending Topics

Latest Posts

Forum Statistics

Threads
17,619
Members
59,285
Newest
TODO
Back
Top Bottom